SEO

Mobile-first index – Schimbari importante la Google

Mobile-first index a aparut urmarind comportamentul utilizatorilor. Incepand chiar din anul 2015, s-a observat o crestere semnificativa a numarului cautarilor pe Google facute pe mobil. Acest trend ce s-a mentinut, astfel indexarea prioritara pentru mobil devenind o necesitate. In anul 2017 aproape 60% din traficul total de pe internet fiind efectuat de pe dispozitive mobile. Dupa un an si jumatate de testari, oficialii de la Google au aununtat printr-un comunicat in data de 26 martie lansarea mobile-first index. Aceasta are in vedere imbunatatirea experientei utilizatorilor de smartphone-uri si tablete.

Ce este mobile-first index? Dupa cum sugereaza si numele, versiunea de mobil a site-ului va fi luata in considerare in mod principal in momentul indexarii. Astfel, in listarea rezultatelor cautarii, site-urile mobile friendly vor aparea intre primele pozitii. In cazul site-urilor care nu sunt compatibile cu mobilul, va aparea in continuare versiunea pentru desktop, Google folosind in continuare un singur index, modificarea fiind data de prioritizarea variantei mobile.

Update-ul celor de la Google trebuie urmat de optimizarea site-urilor pentru cautarile efectuate de pe dispozitive mobile. Pentru a face fata schimbarilor aduse de mobile-first index, site-ul trebuie sa fie usor de folosit, intuitiv, iar designul sa fie unul responsive. De asemenea, contentul trebuie sa fie in conformitate cu cerinte le utilizatorilor iar formatul acestuia trebuie sa fie compatibil cu dispozitivele mobile.

Oficialii Google au precizat ca inagurarea mobile-first index nu va aduce o schimbare majora in cazul site-urilor pentru care versiunile desktop si mobile sunt identice. In acest caz nu sunt necesare modificari, insa daca versiunile difera, este ideal sa fie prioritizata versiunea mobile in care sa se regaseasca contentul principal.

Asadar, mobile-first index aduce o schimbare radicala. Optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile ar trebui sa aiba in vedere toate caracteristicele acestuia. De la adaptarea codului, viteza de incarcare, la asigurarea unui continut adecvat si un design responsive.

Autor


Avatar

Octavian Tiron

Web Developer & Marketing Specialist @ ZONK Digital Agency. De peste 15 ani sunt numai ochii si urechi in domenii ca dezvoltare web, marketing digital si optimizare SEO. In afara biroului imi place o muzica buna, snowboardul, o calatorie undeva departe si o cafea aromata & tare.