fbpx
Loading creative thinking....
en ro

Design Grafic: 10 reguli de aur


Daniel Serbu - mai 3, 2019 - 0 comments

In aceasta saptamana ascultam o emisiune de radio si am auzit pe cineva care spunea ceva de genul “designul vizual nu este atat de important ca brand-ul”. Din anumite motive m-au pus pe ganduri. Gandindu-ma cine face ce? Designul face marca sau invers? Mereu incerc sa ma documentez cat mai mult, dar niciodata nu mi-am pus aceasta întrebare. Astazi este ziua in care se schimba acest lucru. 

Am decis sa scriu despre ceva aproape de inima mea, Design-ul vizual (aka design grafic), mai exact, 10 reguli de baza pe care am invatat sa le folosesc si pe care le consider esentiale pentru mine sa-mi fac bine treaba @ ZONK. 

Voi pastra acest articol scurt si voi incerca sa explic fiecare dintre aceste reguli intr-un mod cat mai simplu. Si sigur va voi face sa intelegeti cat de important este designul grafic. 

“Gata de decolare?” 

Totul incepe cu … 

1. Punct + Linie = Forma

Aceasta este fundatia simpla a oricarui design, indiferent de tipul acestuia. Cu aceste principii puteti crea orice doriti, de la forme simple la forme foarte complexe. Totul se face combinand aceste elemente simple. 

Dupa cum am invatat in geometrie, un punct este o combinatie coordonatelor x și y. 

Daca conectati doua puncte, veti obtine o linie. O linie formata dintr-o multitudine de puncte. Daca adaugati un al treilea punct si le conectati pe toate, aveti o forma, fie ca este patrat, triunghi, trapez, hexagon etc. 

Pentru ochii tai, aceste forme sunt prea simple, pana cand mai adaugi ceva la ele 

2. Culori

design grafic

Putem vedea peste 10 milioane de culori diferite, de la rosu la violet, si de la o varsta frageda toti invatam sa atribuim anumite valori sau inteles anumitor culori. Un exemplu simplu, semafoarele. Sunt doar culori, dar am aflat ca rosu inseamna oprire, verde inseamna a merge si galben inseamna sa incetinesti inainte de a deveni rosu. Ceea ce vreau sa spun este ca luam actiuni foarte diferite doar pe baza unei culori, uneori chiar fara sa ne gandim la asta. Si aici incepe povestea lunga despre modul in care brandurile folosesc culori pentru anumite tehnici de marketing. Dar vom discuta acest lucru mai pe pe larg intr-un alt articol. 

Toate acestea pentru a spune ca puteti adauga sensul, intentia si tonul doar prin alegerea culorii potrivite. Trebuie doar sa va asigurati ca intelegeti foarte bine pentru cine realizati designul. 

3. Font

Consider ca unul dintre cele mai importante si dificile lucruri pentru designer este sa aibă dreptate. Nu este vorba numai de ceea ce scrieti, ci de modul in care il prezentati. Tipografia este modul in care arata cuvintele dvs. si, de exemplu, o tipografie pentru un logo conteaza foarte mult.

In functie de fontul pe care il alegeti, puteti oferi un aspect profesional (fonturi drepte) sau puteti oferi un aspect copilaresc (fonturi curbate). Exista mii de fonturi diferite din care putem alege, dar daca nu aveti nevoie de ceva capricios sau incercati sa faceti ceva foarte specific, v-as sfatui intotdeauna sa ramaneti la cele clasice. 

Tipografia, precum si culoarea, va permit sa definiti un font. 

4. Spatiere

Spatierea poate fi un producator sau un spargator, mai ales in tipografie. Trebuie sa luati în considerare modul in care fiecare element relationeaza unul cu celălalt, dandu-le distanta exacta de care au nevoie. Spatiul poate fi puternic si poate ajuta clientul sa navigheze prin designul dvs. Acesta poate fi, de asemenea, un loc pentru a odihni ochii. 

Dar aveti grija, cu prea mult spatiu, designul dvs. va arata neterminat si cu prea putin spatiu, designul dvs. va fi prea aglomerat. 

5. Echilibru in design grafic

Acum este momentul ss faceti ca designul sa arate mai interesant si atragator prin adaugarea unor contraste. Echilibrati-va elementele de design prin examinarea greutatii lor vizuale. De exemplu, o forma rosie mare in coltul din dreapta jos va va scufunda designul din acea parte. 

Solutia este sa o mutati in alta pozitie sau sa compensati greutatea respectiva. 

6. Scala

In designul dvs. nu toate elementele ar trebui sa aiba aceeasi importanta, iar solutia pentru aceasta este sa va jucati cu scara elementului. De exemplu, intr-un logo, lucrurile mici ofera uneori un aspect profesional. Dar cand vorbim despre un articol pe blog, titlurile sunt cele mai mari si mai scurte, astfel incat sa puteti vizualiza pagina rapid si sa vedeti daca este ceva interesant pentru a citi. Apoi avem subtitlurile care sunt mai mici, dar va ofera putin mai multe informatii despre articol si, in sfarsit, avem articolul care are cea mai mica dimensiune a fontului, dar si cel mai confortabil pentru a citi o bucata lunga de text. 

Deci, e vorba de dimensiune. 🙂

7. Utilizați liniile ajutatoare

Un bun exemplu il veti gasi intr-o revista sau un ziar. Structura si designul va deveni mai placut si mai usor de digerat cu liniile ajutatoare (grid). Pentru mine, ca grafician, optiunea aceasta in Photoshop este atat de importanta. Insa simetria nu este intotdeauna placuta ochiului. 

Chiar daca faceti ceva haotic in mod intentionat, trebuie sa existe o ordine pentru acest haos. 

8. Incadrare

Acest concept este o cheie in fotografie, dar si in designul grafic, indiferent daca utilizati o imagine, o ilustratie sau altceva, incadrand ceva in mod corespunzator face diferenta. 

Redirectioneaza ochiul spre ceea ce conteaza, elemente de recoltare pentru a face subiectul sa iasa in evidenta de restul. Este vorba doar de a spune povestea potrivita si de-a o spune bine, si daca simti ca lipseste ceva, incearca sa te joci cu ea…

9. Texturi si modele

In viziunea mea vad texturile si modelele ca niste accesorii, nu trebuie sa le folositi tot timpul, dar cateodata va pot schimba perceptia despre design grafic intr-un mod pozitiv. Din pacate, aceste elemente nu mai sunt la moda, asa cum au fost odata, dar pot adauga mai multa dimensiune designului tau. De exemplu, le puteti folosi in procesul de tiparire si puteti adauga lucruri precum elemente conice, embosare sau lac UV. 

In ceea ce priveste modelul, le vad mai ales ca o modalitate de a adauga o senzatie dinamica unui design plat si o modalitate de a compensa excesul de spatiu negativ. 

10. Concept vizual

 

design grafic

 

Acesta este cel mai important pas din spatele designului. Acest pas il fac, de obicei, impreuna cu ceilalti colegi de la ZONK, pentru ca imi place foarte mult brainstorming-ul si vreau sa aud o alta opinie, chiar si critici. De ce nu? 

Nu uitati, dacă conceptul dvs. este puternic, veti putea sa-l aparati si sa-l vindeti clientului / sefului dvs. sau oricui il prezentati. Concentrati-va doar pe design grafic, e tot ce conteaza. 

Ca nota finala, trebuie sa mentionez: designul grafic este obiectiv, dar perceptia care se dezvolta din el a fost intotdeauna subiectiva. Așa se spune, designul grafic conteaza, deoarece este o forma de comunicare si are puterea de a schimba subiectivitatea. 

 

Daca vrei sa afli mai multe despre cum te putem ajuta sa iti cresti afacerea. Suntem nerabdatori sa ne intalnim la biroul nostru din centrul Bucurestiului. Sau ne poti trimite un mesaj, suna-ne oricand sau trimite-ne un email.

 

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *